Podjetniška pustolovščina oz. kako je krema za noge, ki je nastala v času 2. svetovne vojne, postala ikona udobja po vsem svetu.
Zavrtimo čas nazaj…
… Piše se september 1943. V toplem, z vonjem sivke prepojenem sredozemskem zraku se čuti napetost. Nemčija je pravkar okupirala Monako. Tudi v času vojne ima poseben status, saj njegova prilagodljiva zakonodaja in davčni sistem nacistom omogočata trgovanje s preostalim svetom. Sklepajo se posli, ustvarjajo zavezništva, pere se denar. Prostor dogajanja: Casino Monte Carlo.
Medtem ko se bogati gosti zabavajo, krupjeji tiho trpijo. Zaradi dolgih delavnikov jih strašno bolijo noge.
Vojne razmere so iz trgovin in lekarn izrinile vse izdelke, namenjene udobju. Na razpolago so le nujne potrebščine. Rešitev zanje najde monaški farmacevt Henri Adam saj razvije kremo, ki nudi olajšanje za razgrete, boleče in utrujene noge. Formula je revolucionarna, saj za ključno aktivno sestavino izbere rman – v tem času stopala še vedno negujejo s pudrom, ki temelji predvsem na divjem kostanju in arniki. Krupjeji jo sprejmejo z navdušenjem in še sanja se jim ne, da pišejo zgodovino kozmetične industrije.
Prvo uspešno poglavje Laboratorijev Asepta je napisano!
Medtem se v Monako preseli Paul Lacroix, demobiliziran zaradi vojne poškodbe. Namerava ustanoviti lastno podjetje – prodajati kremo za obraz Tocallo. Toda v Alzaškem klubu v Monaku sreča farmacevta, gospoda Adama, ki je pravkar razvil kremo za stopala. Odkupi Adamovo revolucionarno formulo in skupaj s prijateljem iz otroštva, finančnikom Henrijem Masom, ustanovi podjetje Laboratories Asepta.

Tako s samo enim izdelkom – kremo za lajšanje razgretih nog pričneta tržiti blagovno znamko AKILEÏNE*. Izvor imena poiščeta kar v latinskem poimenovanju rastline, katere krepilne lastnosti uporablja njuna krema: Achillea, oz. po naše rman.
*Izgovorjava: ah-kee-LEEN ([a-ki-len]), z rahlim poudarkom na zadnjem zlogu.

Vesta, da imata dobro idejo, še vedno pa jo morata razviti in najti stranke. Ljudje so v lekarnah vajeni kupovati kremo za umivanje zob – da bi njuno kremo lažje sprejeli, jo poimenujeta kar Le dentifrice des pieds oz. v prevodu Zobna krema za stopala.
Obiščeta vse lekarne na Azurni obali, v Strasbourgu in Parizu in jih uspeta prepričati, da kremo, čeprav ne spada med nujne potrebščine, postavijo na police. Ta kmalu postane izdelek št. 1 za nego nog v francoskih lekarnah in parfumerijah.

oglaševalska kampanja Akileine, vir: monaco-hebdo.com
Zobna krema za stopala – vizionarska zamisel
Zamisel je bila preprosta, a vizionarska: tako kot zobna krema vsak dan poskrbi za nasmeh na obrazu, bo ‘zobna krema za stopala’ poskrbela za nasmeh pri korakih. In če je leta 1943 ta nasmeh potreboval krupje, ki je stal ob igralni mizi, ga danes potrebuje medicinska sestra na oddelku, natakar na terasi, prodajalka za pultom ali pa vsak od nas, ki od jutra do večera drvimo po svojih opravkih. Igralnice so zamenjale mestne ulice, a občutek težkih, utrujenih nog ostaja enak.
‘Zobna krema za stopala’ še danes, že več kot 80 let kasneje, lajša težave ljudem v kar 65 državah po svetu, ki zaradi svojega poklica veliko stojijo.
Kam od tu naprej?
Laboratoriji Asepta na tržišču ostajajo zvesti svoji izvorni filozofiji: kakovost, naravni pristop in inovacije, ki sledi realnim potrebam uporabnikov, zahtevam strokovnjakov, vedno prodajana po razumnih cenah.
Že leta 1952 razvijejo linijo za nego rok in ustnic VITA CITRAL®, ki je odprla pot še drugim ikonam, kot so ECRINAL® in COUP D’ECLAT®. Bili so tudi eni prvih (leta 1993), ki so razvili posebno linijo za diabetike AKILDIA. Ne manjka niti linija za športnike, v zadnjih letih so na tržišče lansirali tudi liniji za nego obraza in telesa: HÉLIABRINE in HELIXIENCE. Tako dobrih 80 let po začetku, ko je temeljil le na enem samem izdelku, zdaj ponujajo 15 blagovnih znamk s skoraj 350 izdelki. Gre za blagovne znamke, ki so jih ustvarili farmacevti za farmacevte, podiatre in ozaveščene potrošnike.
Čeprav je izven Evrope prevladujoča znamka ECRINAL, linija z izdelki za lase in nohte, AKILEÏNE še vedno ostaja Aseptina najpomembnejša blagovna znamka – predstavlja kar 60 % njihovih prihodkov. Odlikuje se tudi po tem, da se je leta 2021 v francoskih lekarnah vsaki dve sekundi prodal en izdelek prav znamke Akileine.*
*Vir: IQVIA – Pharmatrend/Paratrend – Foot Care Market in Pharmacies and Para-pharmacies in France, year 2021
Laboratoriji Asepta so ena redkih znamk, ki že več kot 80 let ohranja popolno integracijo vseh razvojnih, proizvodnih in upravnih procesov v Monaku. Tako so vsi izdelki 100% “made in Monaco” – od prvih formulacij do končne embalaže. To redko povezanost med kakovostjo in lokacijo cenijo tako strokovnjaki kot uporabniki po vsem svetu. Več o samem podjetju in njihovih zavezah si lahko preberete tu.
Nasmeh se prične pri vaših stopalih
Laboratoriji Asepta niso ustvarili zgolj kreme, temveč rešitev za eno najbolj spregledanih težav vsakdanjega življenja – naših stopal. Noge nas nosijo vse dni, korak za korakom in od njihovega stanja je odvisno tudi naše razpoloženje in energija. Njihova legendarna ‘zobna krema za stopala’ je bila prvi izdelek, ki je pokazal, da se nasmeh zares prične pri stopalih. Brez njih ni igre – ne takrat, ko so se vrtele rulete, in ne danes, ko se vrti življenje.
Da bi zadovoljili vse potrebe nog, so v vseh teh letih razvili tri specializirane linije:
AKILEINE rdeča linija – hitra in učinkovita pomoč za lajšanje bolečih, utrujenih in pregretih nog

AKILEINE modra linija – za mehko in negovano kožo stopal, prilagojena različnim potrebam kože

AKILEINE zelena linija – stopalom, ki se rada potijo, zagotavlja svežino in udobje skozi ves dan

Z njimi poskrbi, da so vaša stopala pripravljena na vsak korak – udobna, negovana in polna energije za ves dan. Vse njihove adute lahko spoznate v Lepotekini spletni trgovini.


